2008. február 26., kedd

Linux Mint finish

Ígértem egy rövid összefoglalót a Linux Mint-ről, melynek használatát 1-2 napon belül befejezem. Bevallom, nem lett a kedvenc disztribúcióm, de ezt okozhatja az is, hogy majdnem egy éve Ubuntuzom már, és most furcsa 1 másik rendszert használni napi rendszerességgel.

Tudjuk hogy itt is az Ubuntu az alap, de ha nem tudnánk akkor is nyilvánvaló lenne már a telepítésnél.
Találtam rengeteg jó fejlesztést, amely tovább javítja az asztali Linuxok kezelhetőségét, de voltak olyan dolgok is melyben szerintem az alap Ubuntu a jobb.

Nekem tetszik hogy van ROOT felhasználó, bár tudom hogy ebben sokan nem értenek velem egyet.
Érdekes ahogy a frissítés kezelő jelzi az adott frissítések fontosságát, igaz nem nagyon látom értelmét, hiszen az átlag felhasználók úgyis felraknak minden felkínált frissítést válogatás nélkül, és a Linux Mint egyértelműen őket célozza.
A hardverek felismerése mintaértékű, ahogy ezt az Ubuntu alapú rendszereknél már megszokhattuk. Megy alapból a 3D támogatás, és persze az integrált Compiz is végzi a dolgát.
Nagyon aranyos ötlet, amit már az előző írásomban említettem, hogy a parancssoros terminál egy idézettel indul. Igaz Angol nyelvű, de így is tetszik!

Sajnos a Mint Magyarítása nem teljes, bár a fontosabb dolgokat anyanyelvünkön olvashatjuk, így ez nem igazán zavaró.
Nagyon nem tetszik a menü!


Szerintem nagyon nehezen átlátható, és hiányoznak a jól megszokott jobb gombos lehetőségek, ráadásul ijesztően emlékeztet egy bizonyos fizetős operációs rendszer menüjéhez. Szerintem kár volt erre pazarolni a fejlesztők energiáját, hiszen az Ubuntu saját menüje úgy jó ahogy van. Szerencsére használhatjuk azt is.

Összességében Jó és könnyen kezelhető rendszer, de nem cserélném el az Ubuntuval! Azért természetesen érdemes kipróbálni!

http://linuxmint.com/

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

" ráadásul ijesztően emlékeztet egy bizonyos fizetős operációs rendszer menüjéhez. Szerintem kár volt erre pazarolni a fejlesztők energiáját, hiszen az Ubuntu saját menüje úgy jó ahogy van. Szerencsére használhatjuk azt is."

A SuseLinux-ra gondolsz? :) Nem pazaroltak semmit, mert nem ők csinálták, csak beépítették. Szerintem elég logikus, gyakorlatilag nem görgetni kell, hanem klikkelgetni, és ugyanott van minden. A KDE4-et ne is próbáld ki szerintem, ha ez nem tetszik.

Szerintem a Linux Mint mindent az ember alá rak, könnyebbek benne a dolgok, mint az Ubuntu-ban.

Root-ra visszatérve: Ubuntu-ban is megcsinálhatod magadnak simán. Ja és múltkor nem piszkálódásként írtam a dolgokat, mert én is most olyan disztrón vagyok már majd 2 hónapja, amin külön rendszergazda van. Csak lehet, hogy egy kezdőt könnyebben véd a sudo, mint, hogy állandóan root-ként mászkáljon a rendszerben.

Nem néztem a négyes változatot a Mint-eknek, lecserélték már a kék ablakkeretet és az ikonokat? Förtelmesen illuzióromboló, hogy, mint és akkor nem voltak benne zöld dolgok (OpenSuse-ban szintén ilyen van), pedig a zöld tetszik.

Mi lesz a következő disztró amit megnézel? Javasolhatom mondjuk az ArchLinux-ot? :)

WatcheR írta...

"Javasolhatom mondjuk az ArchLinux-ot? "
Csináljunk körjátékot?
X ideig mindenki teszteli ugyanazt a disztrót aztán az egyik blogon belül megvitatjuk ki milyennek találja?

HP írta...

A KDE4-et nem is tervezem kipróbálni, mert az eddigi kiadásokat sem szerettem.

Így könnyű menüt készíteni!:) De nekem akkor sem tetszik, egyszerűen túl csicsa az ízlésemhez.
Egyébként itt is kék a keret, és egyetlen zöld dolog van az egészben, nevezetesen az Alkalmazások menü ikonja!:)

Az Arch Linux-ot egyszer régen próbáltam már. Most azt tervezem, hogy amint az időm engedi felrakok egy GobLinx Mickro-t, és hosszabb ideig tesztelem. Virtuális gépen már kóstolgatom! :)

HP