2009. augusztus 30., vasárnap

Ami megváltozott...

Mandriva Közösség Aki régóta hűséges olvasója kis tapasztalatgyűjteményemnek, az tudja hogy évek óta elkötelezett felhasználója voltam az Ubuntunak.
Mostanra azonban kezdtek idegesíteni benne kis apróságok, például azok az érthetetlen belassulások, amikre nem találtam sem okot, sem megoldást.
Több hónapig próbálgattam különböző disztribúciókat, és hosszas tesztelés után végül úgy döntöttem, hogy mostantól a Mandriva mellett teszem le a voksomat.
Hogy miért éppen Mandriva? Egyszerű.
Gyors, stabil, nagyszerű vezérlőpultot tartalmaz, rendelkezésünkre áll egy tűzfal, amely csak működik és kész, valamint kiválóan kezeli a mobil netet, ami most az egyetlen lehetőségem a "háló" elérésére.
Kicsit féltem az RPM alapú csomagkezelőtől, hiszen sokak szerint lassú, de ebben is pozitívan csalódtam, és ráadásul a Red Hat alapnak köszönhetően hihetetlen sok csomag áll rendelkezésünkre.
Teszteltem KDE felülettel is, bár köztudott rólam hogy nem tudok megbarátkozni vele, és ez sajnos most sem változott. Nem mondhatja senki hogy nem adtam neki lehetőséget:), és nem érzelmi okok miatt zárkózóm el tőle, hanem mert az én gépemen lassabb a Gnome felületnél.
Tehát Mandriva és Gnome az új szerelem....

Még annyit azért hozzátennék, hogy eszem ágában sincs lehúzni az Ubuntut, hiszen nagyszerű rendszer, rengeteg barátom használja nagy megelégedéssel, és én támogatom őket, hiszen van valami amit az "Ubi" tud legjobban! Nevezetesen az embereket meggyőzni, csoportba gyűjteni, és elkötelezetté tenni a Linux-al szemben, és én főleg ezért tartom még mindig a legjobb "kezdő" rendszernek...

Töltsd le a Mandrivát, és próbáld ki!

14 megjegyzés:

rebegin írta...

én is váltottam pár honapja ubunturol, de arch linux-ra...ajánlom figyelmedbe, ha még nem próbáltad volna :)

Unknown írta...

Először is üdv újra!

Másodszor üdv a Mandrivások táborában!
Remélem egyre többen jövünk rá, hogy nem csak az Ubuntu létezik, mint felhasználóbarát disztró. :) Sőt az Ubuntu az egyik leglassabban fejlődő disztró szerintem. Az okot inkább nem írom le, mert szerintem nem tetszene. ;)

HP írta...

rebegin: Az arch-ot még nem próbáltam, de eljátszottam már a gondolattal, és valószínűleg hamarosan telepítem egy teszt erejére...

Norbi: Köszönöm az üdvözlést, jól esik hogy még emlékeznek rám a régi "kollégák"!:)
Amit az Ubunturól írsz, azzal még egyet is értek, viszont mégis csak érdekelne hogy szerinted mik az okok!

ragazzo írta...

Norbi!

Ezt a lassú fejlődést én sem értem.

HP!

Mintha dejavu-m lenne. Nem túl régen írta én is hogy megváltam az ubuntutól. A tökéletes disztribúciós bejegyzésemben. A fő ok nekem is a nagy mértékű lassulás. Kipróbáltam én is több disztrót, és nekem is eddig a mandriva ill a pclinux jött be a legjobban. Ez utóbbiban csak azt tetszik hogy rolling release, és nem kell dist-upgarde-et csinálni pár havonta.
Amúgy sajnálom az ubuntut mert jól indult, de ahogy jönnek ki az újabb verziók egyre rosszabb. Vagy lassabb.

Próbáltam volna az Archot is, de nem igazán megy a telepítés. Sajna. Pedig bejönne a filozófiája.

HP írta...

Szia Ragazzo!

Nagyon örülök hogy itt "látlak"!
Természetesen az elmúlt közel egy évben is figyelemmel kísértem az írásaid, mint ahogy Norbi esetében is, és pontosan tudom hogy kipróbáltad a Mandrivát. Talán ez is kicsit hatott rám!:)

Én a minap telepítettem az Archot is, és nagyon jó kis disztró, viszont képtelen voltam életet lehelni a vodás mobil netbe, így sajnos sok mindent nem tudtam kezdeni vele.

pengnui írta...

csereld le a pingvines logod :)

en maradtam ubuntunal es nincs gondom vele, igazabol lehet, hogy tesztelgetnek en is mas pingvineket, ha lenne ra egy szabad gepem, amit siman elronthatok es nem zavar

HP írta...

Igen, a logó cseréjén már gondolkodtam, valószínűleg hamarosan megejtem.
Ami a tesztelést illeti, nekem sincs rá külön gépem. Először virtuális gépre rakom a tesztelésre szánt portékát, de ha valami nagyon megfog benne, akkor feltelepítem a "testpartícióra"...
Na így járt a Mandriva is, és valahogy egy idő után a "tesztpartíció" lett az elsődleges:D
Javaslom neked is, hogy próbálj ki pár rendszert, ami nem az Ubuntun alapul. Meg fogsz lepődni!

pengnui írta...

suse-t hasznaltam regen

igazsag szerint lusta is vagyok, megint megkeresni felrakni minden programot, ami most fent van, meg beallitgatni mindent ujra.

tudom, home konyvtar masik particio.

HP írta...

A SuSe nekem valahogy soha nem jött be, pedig próbáltam még az ókorban is, és persze a modern verziókat is teszteltem. Hogy fura hasonlattal éljek, számomra a SuSe és már az ubuntu is olyan érzést kelt, mintha egy nagy nehézkes munkalovat ülnék meg, ellenben a Mandriva egy vágtató paripa!:D

pengnui írta...

suse szerintem is nagy es nehezkes.

ubuntuval kapcsoltam nem erzem ezt, nekem teljesen jol megy minden es szerintem megvan midnen, amire szuksegem van.

probaltam mar debiant es uhu-t is, de debianra epulnek ezek is, foleg a debian :)

Névtelen írta...

Szia HP !

Na végre, örülök hogy visszatértél és folytatod amit elkezdtél és újra lesznek friss bejegyzések. Én is gondolkodtam egy váltásban mivel Ubuntu használó vagyok, ezek a lassulás dolgok engem is érintenek, mindenképp ki fogom próbálni a Mandrivat mert látom mások is megrendültek kicsit mint Ubuntu felhasználók, szóval várom az új bejegyzéseket !

HP írta...

pingwin: Ha neked jó az Ubuntu, kár is babrálnod, bár amíg nem próbáltál más rendszert, addig nem ismerheted a különbséget. Persze itt a nem Debian alapú rendszerekre gondolok.
Az UHU-t majdnem 2 évig használtam, de elég sok bajom volt vele, a Debiant kipróbáltam, és nagyon jó rendszernek tartom, de valahogy mégsem fogott meg.
Szerintem érdemes esélyt adni a Red Hat alapnak!!!


Dennis: Az előzőekből pár gondolat neked is szól, de majd Te leszűröd.:)

Természetesen készülnek az új cikkek, bár kicsit lassítani kényszerülök, mert pénteken sajnos eltörött a jobb csuklóm, és nagyon nehezemre esik gépelni, de rövidebb írások fognak készülni, hiszen bőven van miről "beszélnem"!

pengnui írta...

jobbulast elso korben.

HP írta...

Köszi!:)